fredag 16 augusti 2013

Sånt jag stickar på...

Jag känner mig lite rörig i stickningen just nu. Jag stickar lite här, stickar lite där. Jag gör nästan aldrig så men det känns faktiskt inte så dumt. Tröttnar jag på en stickning så är det bara att ta nästa :)
Så, vad är det jag stickar på då?

`
Den stickning som jag lägger ner mest tid på är den här. Det ska bli en tunika till min mamma och jag vill få klart den så fort som möjligt så hon kan använda den medan det fortfarande är varmt ut. 

Jag håller också på att sticka 10 par grytlappar! I ett svagt ögonblick så lovade jag min syster att jag skulle fixa det till hennes jobb. Rätstickade grytlappar i dubbel tråd bomull är en himla bra tv-stickning. Men tio par? Det börjar bli lite tråkigt, haha. Det positiva är väl att jag blir av med lite garn som bara ligger och skräpar i lådan. 

Ibland stickar jag också på en randig sjal som jag la upp på tåget mot Fattigskogen. Det färgglada garnet har jag färgat och spunnit själv och det svarta är Järbos entrådiga. 

Med tanke på all slät- och rätstickning så behövde jag lite mer avancerad stickning också. Pomatomus-muddar i Semilla fino blev det då. 

Och så har jag stickat färdigt en Astrakan-socka. En klar, en kvar. 

Vad stickar ni på just nu? Och har ni också sjukt många projekt på gång eller håller ni er till ett? 

19 kommentarer:

  1. Vilka sockor!
    Inget fel på det andra heller, men där fastnade ögonen:)
    Här har jag otroligt svårt att få sista cm på ärm 2 till en kofta klar. Skjuter upp fästande/montering/kantstickning...
    Stickad vinterväst måste broderas klart... Grå hjärtmönstrade koftans bakstycke får vila så att klantskallen jag gör framst först (mest mönstrat) när jag nu oroar mig för vad garnbyte gör med längden... Funderar på en sjal i redgarn (köpt för evigheter sedan, mönster borta, vet inte vad jag ska göra av det)
    Lever på vad en bloggare skrev i mail: EN stickning till kan man alltid sätta igång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja heja med dom sista 2 cm! Tänk vad skönt sen när koftan är klar :)

      Radera
  2. Himla mycket fina grejer! Sockarna blev jag lite sugen på, för ovanlighetens skull har jag ingen sockstickning på gång. Eftersom jag hade stickuppehåll så länge så har jag faktiskt bara en pågående stickning, en Ella Funt till kommande bebis. Ja, och så några UFO:n förstås från tiden innan stickpausen men de kan knappast räknas som pågående...

    /Garnfröken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, klart du ska sticka sockorna! Dom blir så sjukt fint! Liksom dina elefanter ;)

      Radera
  3. Oj, vad många fina stickningar du håller på med :)
    Jag stickar på min still light tunic, men eftersom det är så tråkigt stickar jag lite på en mössa och virkar lite amigurumis samtidigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det är skönt att ha lite andra stickningar att varva med :)

      Radera
  4. Nää, jag stickar aaalltid bara på ett åt gången... Ähum... ;-)

    Lady Marple-kofta
    Pergola-kofta
    Bebiskofta
    är de som stickas på just nu. Sen finns det ett oregerligt antal andra projekt här och var också... :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jodå! Jag känner ingen annan som stickar på så mycket olika saker hela tiden som du :p <3

      Radera
  5. Jag brukar också försöka hålla mig till ett eller ett par projekt men nu har jag faktiskt en klänning till dottern, en tjocktröja till den andra dottern, en kofta till mig och ett par sockar till mig på stickorna, dessutom en massa annat som jag vill påbörja. Men man har ju inte tråkigt i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag med. Men ibland får man någon knäpp och stickar på massor istället.

      Radera
  6. Vilka härliga projekt du har på gång. SJälv stickar jag på en Tappan Zee Sweater av Amy King i grönt Manos silc blend. Borde fästa trådar i min Mariuströja med....
    Kram Paulina

    SvaraRadera
  7. Älskar faktiskt tunikan du gör. Den kommer att bli fantastiskt fin när den är klar. LOVA att lägga ut en bild med din mamma i:) Jag stickar sällan på ett projekt åt gången. Genomsnitt tre, men igår avslutade jag en luvtröja till min son och har bara sockorna kristina på stickorna just nu. Summan är bara en stickning nu, men jag ska råda bot på det genom att starta upp lite ikväll ha ha

    SvaraRadera
  8. Just nu stickar jag på en kofta som snart snart är klar. Sedan är det en disktrasa och ett par strumpor till Lilla E. Sedan har jag visst ett ufo liggandes någonstans... Har köpt en del garn under sommaren så det lär bli en del projekt startade inom kort också.

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint! Det är verkligen en glädje i att ha olika projekt :) Hos mig tränger snart projekten ut mig ur soffan för alla samlas i soffhörnet... 2 koftor, 3 stickade sjalar, 2 vikade sjalar och en hög med afrikanska blommor är de projekt jag ser. Säkert något som gömt sig under annat också ;)

    SvaraRadera
  10. Oj, vad många härliga stickningar! Jag stickar Kamillas First Fall Mystery Shawl, och det är väldigt roligt. Jag älskar din Daybreak, den är superfin!

    SvaraRadera
  11. Jag gör precis som du just nu, stickar lite här och virkar lite där och ingenting blir klart... ;)

    SvaraRadera
  12. Haha! Ibland säger jag åt mig själv på skarpen att jag minsann måste avsluta en stickning innan jag får börja på en ny :-)
    Tror det finns åtminstone 4 projekt liggande med stickor i och sen har vi koftan där spetsframkanten (typ sjalkrage) är lagom lång men resten av kroppen blev för kort - måste nog riva upp och sticka kroppen med grövre stickor alt addera ett varv vart tredje varv eller nåt sånt... - krångel alltså!
    Det kan vara bra att ha något att byta till om det blir tråkigt i en stickning :-)

    SvaraRadera
  13. Så fin din daybreak är!! Jag stickar på ett iphone fodral, två par sockar, två par tröjor, tre koftor, virkar sockar, en sjal, Barn Raising squares, halvvantar och lite annat!! =)

    SvaraRadera