tisdag 13 augusti 2013

FO - Min egna Daybreak


Mönster: Daybreak av Stephen West. Jag stickade mig en egen Daybreak eftersom jag gav bort den första jag stickade. Jag gjorde en del förändringar i den här. Till exempel så stickade jag 30 ränder istället för 20 för att få en stooor sjal. Och så gjorde jag kanten i bottenfärgen istället. Jag är sjukt nöjd med den! Jag kan ha den över axlarna, runt halsen, som en bolero och som en poncho. SÅ himla bra!

Garn: Det grå är Sandes Lanett och det gick åt 215 gram av den. Det andra är Schoppel-Wolle Zauberball och av den gick det åt 79 gram. 

Stickor: 4 mm.





16 kommentarer:

  1. Jag vet att man inte ska svära men J*dra så fin den blev!! Faktiskt tycker jag denna blev bättre än den första du gjorde, även om den var apsnygg den med!!

    SvaraRadera
  2. Den är underbar...lika underbar som den första! nu vill jag också göra en...var beställer du Sandnes Lanett?
    undrar Marie bringsarve@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Lanett går att köpa bland annat på yllotyll.com

      Radera
  3. Jättefin! Jag är också lite sugen på en Daybreak. Det är så snyggt att den är stilren och att det "händer något" samtidigt.

    SvaraRadera
  4. Imponerad av att du orkade de lååååååånga aviga varven, för mig räckte det med de som blev när jag stickade mellan versionen i strl. Får lite musarm av för mycket aviga maskor.

    Fin blev det också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Konstigt nog så har jag inte så jättestora problem med aviga varv. Det kan vara ganska avslappnande :) Fast ibland kan jag få lite ont i handleden om det blir alldeles för mycket :p

      Radera
  5. Jag förstår att du är nöjd, den är ju superfin! Älskar stora sjalar, den kommer att värma gott i vinter.

    SvaraRadera
  6. Den blev jätte fin lite sugen på att göra en själv. Man kan aldrig få för många sjalar.

    SvaraRadera