måndag 26 augusti 2013

En himla massa söta djur.

Igår var jag och Björn på Kolmårdens djurpark med min syster och hennes familj. Jag älskar att gå på Kolmården. När vi bodde i Norrköping så hade vi årskort dit, jag och Björn, och var där jättemycket. Jag upplever att det är en väldigt bra djurpark och djuren verkar ha det ganska bra. Och jag älskar ju djur, dom är så himla fascinerande. 


Björn hittade en björn-kompis i skogen.


Det fanns massa björnungar i björnhänget. Så. himla. söt. Dom busade och badade och lekte med leksaker och sprang runt. Jag vill liksom bara ta med en hem och gosa med den för evigt. 



Alltså, delfiner! Det är så himla coola djur. Jag är så fascinerad över hur det går att kommunicera med dom, hur smarta dom verkar vara. Och så är dom söta.

Vi åkte safari-linbanan också. Sjukt läskigt, men jag tror att djuren uppskattar det här mer än massa bilar som kör runt bland dom.




Dagens höjdpunkt. Elefantbäbiiiiis! Himla praktiskt att använda mamma som parasoll.

Så himla söt. Tänk att något så litet kommer att bli så stor sen. Så häftigt!

3 kommentarer:

  1. Har haft årskort på Kolmården i säkert 8-9 år (bor 20 min därifrån). I år skippade vi det men ett besök blev det iaf för att se nya delfinshowen! Björnungarna var verkligen hur söta och busiga som helst. Och jag håller med, linbanan måste vara så mycket bättre för djuren.
    Jag är helt klart imponerad över att du orkat sticka så många grytlappar, och kan förstå att du är lite trött på dem just nu :)

    SvaraRadera
  2. Åh så fint! Du får mig att vilja åka till Kolmården. Senast var jag där när jag var 7 år... Då var det JAG som fick åka båt bakom delfin i showen! (Fortfarande en höjdpunkt i livet sen när jag skriver mina memoarer).

    SvaraRadera
  3. Åh, Kolmården och Skånes Djurpark är mina favoriter!

    ...och ibland är de självrandande garnerna så lömska att de kan bli jättefina om man stickar dem över ett visst antal maskor, men fula om man stickar dem över ett annat. Typ att en damsocka kan bli jättesnygg, men en herrsocka kan se bara "neeeej" ut! :)

    SvaraRadera