torsdag 8 augusti 2013

FO - Spring Roses




Lite på sidan av bloggen har jag stickat mig ett par halvvantar, i färger som inte är jag, men jag är sjukt nöjd!

Mönster: Spring Roses in Vienna av Kamilla Svanlund. Jag tycker om mönstret jättemycket! Det är bra skrivet, finns på både engelska och svenska OCH så är det både halvvantar och vanliga vantar. Och så är dom asfina! 

Garn: Rauma Finullgarn. Det gick åt 20 gram av det grå och 17 gram av det blå. 

Stickor: 2,5 mm. Jag borde nog ha stickat dom med 2,75 mm(om jag hade ägt en sån) eftersom jag stickar så hårt och inte orkar med det här med provlapp. Men dom går på händerna i alla fall, även om det är lite trångt just vid på- och avtagning. 

Summa summarum: sjukt nöjd och jag tänker nog sticka dom hela vantarna också! 

5 kommentarer:

  1. Men så underbara! Nu blev jag sugen på ett par sådana också!

    SvaraRadera
  2. De är jättefina! Jag gillar mönstret mycket, kanske ska sticka ett par själv.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla!
    Vilka fina halvvantar! De har jag också sneglat på... men så är det det där med tvåfärgsstickning... ;-)

    SvaraRadera