tisdag 30 oktober 2018

Spetshätta Lilla Dyllingen

För ett tag sen släppte Dödergök sina nya barnmönster, en spetshätta och en matchande spetskofta som båda heter Lilla Dyllingen. Det var mitt i när jag färgade som mest garn till Syfestivalen men jag kunde ändå inte hålla mig från att kasta mig över den här gulliga mössan! Tur också att jag känner en himla gullig unge som mössan passade perfekt på :)

Mönster: Spettshätta Lilla Dyllingen av Dödergök. Så snabbt och smart mönster! Hättan stickas i ett stycke och konstruktionen är så genomtänkt. Sticka den!

Garn: Merino Sock Sport från Manduzana i färgen Clementin. Det gick åt 30 gram till storlek 6-12 månader.

Stickor: 3,25 mm.







1 kommentar:

  1. Den mössan är så otroligt söt! Ska snart leta fram garnet jag köpte av dig för länge sedan och se till att sticka av det. <3

    SvaraRadera