onsdag 26 september 2012

Gone crazy


Igår gick jag lös fullständigt inne på Yll o Tyll, men jag skyller på att det mesta inte är till mig, haha. Rauma's Finull ska bli en present (och förhoppningsvis ett mönster framöver).

Fabeln ska också bli en present, till ett barn som fortfarande bor i en mage. Antingen byxor eller kofta. Eller båda. Jag vet inte, vi får se. En sak är säker i alla fall, det kommer att bli några slags ränder.

Jag köpte faktiskt lite garn till mig själv också. Två härvor Malabrigo Lace i färgen Buscando Azul, en helt fantastisk färg. Jag försöker ju vidga mina vyer när det kommer till färg så nu ska jag testa på blått. 
Efter det här får jag hålla hårt i garnpengarna den närmaste månaden, haha.

2 kommentarer:

  1. Så fina garner du har köpt! Ska bli kul att se vad dom blir till sedan :)
    Det är så kul när man får gå loss lite och köpa garn, känslan när man sedan kommer hem och tänker på det man ska göra (och får börja) är så skön :)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag har haft en pissdag i dag och därför tröstshoppat stora mängder garn på Litet Nystan. Finns det nåt bättre?!

    För övrigt är Michaela-vantarna nu färdiga och bloggade om. Och jag måste ge dig en eloge för ett mycket enkelt och klart mönster! :)

    Kram

    SvaraRadera