tisdag 5 augusti 2014

Torsdag i Fattigskogen

Godmorgon från Fattigskogen!



Emma hade tagit fram sländan och börjat spinna ull som jag färgat, som hon köpt av mig. Helt magiskt att få se sin handfärgade bli till garn. 



Stickning i solen. Det blåste lite kallt men solen värmde bra. Det var bara skönt att få frysa lite efter värmeböljan som var innan. 


En kvinna från TeeTee kom och presenterade lite olika garner för oss. Det var så fantastiskt att det satt ca 35 personer och stickade samtidigt och att det var helt okej!


Finaste Lisa frös lite av blåsten. Kreativ som hon är kom hon på att hon kunde trä på sig koftan hon stickade över armarna medan hon stickade lite korta varv. Knas-Lisa!



Jag stickade klart mina regnbågssockor! 


Lisa, Emma och Kikki satt på farstubron och stickade lite.


På andra bänken på farstubron satt Anette och Christin och stickade dom också.



Supersnabba Emma hann med att både spinna garn av ullen hon köpte av mig OCH börja sticka ett par muddar.



Kikki stickade på en regnbågsfärgad Pop Spots. Finns det något finare än regnbågsfärger?!



Storstugan i kvällssol.


På kvällen var det ost- och honungsprovning. Anna, som inte vara är stickerska utan även biodlare, berättade om sin honung och dess olika stadier. 



Sen fick vi prova fyra olika sorters honung från henne och ost från Ostbiten. Själv höll jag mig till honungen och några kex. Ost som möglar är liksom...orimligt, haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar