söndag 10 augusti 2014

Blockningshelg

Jag känner mig lite uttråkad och rastlös med stickningen just nu. Det är som att inget vill bli stickat, inget vill bli virkat och inget vill bli spunnet. Eller färgat. Eller något annat. Jag tror att jag lider av post stickläger-depression, haha.
Eftersom inget vill bli gjort har jag pysslat med tråkiga grejer som jag drar mig för att göra annars. Till exempel fästa trådar på african flowers som jag virkade innan jag fattade att jag kunde virka in nästan alla trådar, haha. Och så har några koftor fått bada!


Efter badet la jag ut koftorna och nålade upp dom lite där det behövdes och nu ligger dom där och torkar. Nu ska jag "bara" fästa trådar, hitta passande knappar och sy dit knapparna. Sen kommer förhoppningsvis fina bilder på koftorna. Ska bara...



2 kommentarer:

  1. Den där randiga lilla koftan är superfin!

    SvaraRadera
  2. Känner igen den där känslan när man kommer hem från ett stickevent. Man blir liksom alldeles tom inuti och undrar om man någonsin kommer ha det lika bra igen... Men det kanske är tur det, så det blir lite blockar igen?! Ska bli spännande att se när det blir klart! :)

    SvaraRadera