onsdag 13 augusti 2014

Dagen efter Fattigskogen

Dagen efter Fattigskogen vaknade jag upp på soffan hemma hos Ulrika. Runt om i rummet låg katterna och sov, nästan alla i alla fall.



Vi drack kaffe och åt frukost på uteplatsen. Hon bor så himla vackert. Det är så lugnt och fint där.
Sen packade jag ihop mina grejer och vi åkte till Granhammar. Jag kom på att jag ville handla lite innan jag åkte hem till Uppsala igen.



På gården bjöd Karin på fika och Håkan på roliga historier. Jag hittade också världens sötaste lilla get. Hen var så himla gosig och ville bara bli klappad i all evighet. 



Utanför ladan låg fåren i skuggan och vilade. 



I andra ladan bodde ungtjurarna. Dom var också galet sällskapliga. Framförallt den brunspräckliga på bilden. Att bli kliad mitt på pannan var hans favorit.



Efter allt djurklappande gick vi in till ostbutiken som ju var anledningen till att vi var där. Jag köpte med mig tre sorter av gårdens ekologiska (alla deras ostar är kravmärkta) ost hem. Halloumi och salladsost till mig och brien Håkan till Björn. Halloumin var, på riktigt, den godaste jag har ätit i hela mitt liv!



Såhär fint är det inne i ostbutiken. Där finns marmelad, honung, te, mjöl, jeaba kallfärger, ost, bakbord och massa annat fint. 


Och ägg från Karins egna höns. I olika färger och storlekar. Jag ville så gärna köpa med mig hem men det gick liksom inte med all packning.



Sen tog jag mitt pick och pack och reste hem. Med både sorg och glädje i hjärtat. Sorg för att jag saknade alla redan. Glädje för att jag är så tacksam över alla fina människor som jag har förmånen att få lära känna!

2 kommentarer:

  1. Lilla geten är ju helt galet söt! :)
    Tack för alla snälla kommentarer på mina senaste inlägg!

    SvaraRadera
  2. Det har varit roligt att få följa dig på hela fattigskogsresan. Trots att jag aldrig varit på stickläger känns det ändå lite som att jag varit med på ett litet hörn :)

    SvaraRadera