fredag 8 augusti 2014

Söndag i Fattigskogen

På söndagen vaknade vi upp till ett rök-dis och röklukt. Efter mycket ringande fram och tillbaka fick vi information att det kom enda från branden i Sala. Helt galet. 



Trots den starka brandlukten satt några tappra själar ute och stickade. 



Emma hade ett litet, litet härvträ på bara 80 cm. Så gulligt!



Lisa hade en stickpåse med Tardisar på som hon fått av Sandy. Nörderi på hög nivå!



Runt lunch kom ett rejält oväder med både ösregn och åska. Det rensade luften lite i alla fall. 



Efter att vi lämnat Fattigskogen så styrde vi bilen mot Granhammar. Dels för att packa ur alla grejer ur bilen därifrån och dels för att hänga runt lite i väntan på Ann-Britts nattåg. 



Garnbutiken där är helt magisk! Jag slutar aldrig att förundras över den. 



Karin, som har gården, har så många fina skåp, väskor och annat som garnerna förvaras i. Till exempel den här gamla vagnen. 



Utanför ladan sprang hönsen runt på gården. Det är så fascinerande med höns. Deras beteenden är lite fnissiga ibland och det är roligt hur olika höns kan se ut beroende på ras. Jag fick möjligheten att klappa en tupp också, jag som är lite rädd för fåglar.

Sen åkte vi till Hallsberg, Ulrika, Ann-Britt och jag och åt god mat på thairesturang innan tåget gick. Efter att vi vinkat av Ann-Britt åkte Ulrika och jag hem till henne och slocknade ganska så fort. 

1 kommentar:

  1. vilka underbara dagar ni verkar ha haft, hoppas jag kan komma iväg på ett sånt läger någon gång, verkar så inspirerande, hoppas du haft en underbar sommar

    SvaraRadera