torsdag 3 april 2014

Sånt jag har stickat på sen sist


Först och främst, tack för all respons på mitt inlägg om klädstorlekar! Det känns både skönt och lite sorgligt att jag inte är ensam om dom här tankarna. Inlägget skickade jag som mail till massa olika klädkedjor men responsen har mest varit "Tack för din synpunkt" bland med en jamen-vi-har-ju-stora-kläder-attityd. Det är som att dom missat poängen helt.

Nu till det som bloggen brukar handla om: stickning!
Jag har stickat väldigt mycket den senaste veckan. Förra helgen var jag på årsmöte hela helgen och fick då väldigt mycket sticktid. Resten av veckan har jag försökt undvika studierna genom att sticka, haha. Det har i alla fall resulterat i att en sjal blivit klar (den får ett eget inlägg en annan dag) och att nya stickningar har blivit till. 

Bland annat så har min Emelie vuxit, jättemycket. Kroppen är klar så nu är det "bara" ärmar och kanter kvar. 

Jag har börjat på en mössa, en Vega, som ska matcha mina vantar. Men jag har inte kommit längre än till resåren.


Stickningen som funnits i huvudet ända sen i somras har äntligen kommit igång, en Solution i Splendor från Easyknits. Den här stickade jag på hela helgen och det är en helt fantastisk stickning. Gul, fint mönster och mjukt och alldeles fantastiskt garn. Kan det bli bättre? ;)



2 kommentarer:

  1. Och fördelen med sjalar är att de passar alla oavsett storlek. Vantar och mössor är också tacksamt att sticka. För hur kul är det när man alltid måste räkna om alla mönster...
    Det tragiska med klädsortimentet är att det faktiskt HAR blivit bättre... Förr var det ännu svårare att hitta kläder över stl.44. Tyvärr verkar det inte som att tillverkarna hänger med på att befolkningen växer både på längden och bredden...

    SvaraRadera