torsdag 2 januari 2014

Dubbelstickade katter


Mönster: Svärmor önskade sig grytlappar med katter i julklappar. Som den goda svärdotter jag är (haha) så dubbelstickade jag ett par till henne. Själva kattmönstret tog jag från vantmönstret Esther av Clara Falk som finns i boken Vantar för alla årstider och så la jag till några maskor på kanterna. Svärmor blev nöjd och jag blev okej-nöjd.

Garn: Drops Muskat i 60 gram lila och 55 gram grått.
Jag har lite av en hatkärlek till det här garnet. Jag brukar virka rutor i det för att det glänser så fint och finns i starka och tydliga färger. Men alltså, det är knappt värt det! Det är inte roligt alls att arbeta med eftersom det trådar sig
hela tiden. Men det var vad som fanns hemma den här gången.

Stickor: 3,5 mm 


3 kommentarer:

  1. Jättefina! Jag förstår din hatkärlek till Muskat, jag känner samma sak själv. Fasen, vad det delar sig, med de där små bollarna till nystan är ju oemotståndliga... :)

    SvaraRadera
  2. Najs! Du måste ha producerat stickat inför jul som en kulspruta!

    PS. Har inte riktigt koll på Muskats tjocklek, men kan rekommendera Catania. Väääldigt trevligt att virka i!

    SvaraRadera
  3. Jättefina grytlappar.Har samma erfarenhet som du vad gäller Muskat.Stickade en hel klänning för några år sedan.....till dotterns väninna.Höll på att få spader på garnet.Aldrig men Muskat i det här huset.
    God fortsättning :)

    SvaraRadera