tisdag 14 januari 2014

Beorn-mössor

Jag har fått någon slags möss-mani igen! Jag blev så inspirerad både av Riddarin och av all annan mönsterstickning jag sett den senaste tiden så när tröjan till Björn var klar satte jag igång och skissade på en mössa till honom i resterna efter tröjan. Efter att ha stickat, repat upp, ritat lite, stickat igen, repat upp igen, ritat om igen och stickat igen så blev det en mössa!

Garn: Sandnes Fritidsgarn i blått och grått och Sandnes Alfa i brunt. Det gick åt 50g blått, 25g grått och 25g brunt. 

Stickor: 3,5 mm till resåren och 4,5 mm till resten.



Jag kunde inte hålla mig utan stickande en till mig själv i hysteriska färger! 

Garn: Det röda-rosa är Artesano Aran. Det lila och gröna är Drops Nepal. Det gick åt ca 50g rosarött, 20g lila och 20g grönt.

Stickor: 3,5 mm till resåren och 4,5 mm till resten.



Här är vi i våra matchande mössor! Det är bara matchande träningsoveraller och husvagn som fattas, haha.

P.S. Förhoppningsvis kommer det här bli ett riktigt mönster. Det håller på och teststickas just nu. Jag hör av mig när det är dags!


6 kommentarer:

  1. Fina mössor och vilket bra mönsternamn!

    SvaraRadera
  2. Så vacker i de röda färgerna. Precis i min smak.

    SvaraRadera
  3. Jag har massa garn kvar från en tröja, som jag tänkte sticka en mössa av och har letat efter passande mönster. Självklart blir det din fina mössa jag skall sticka! Hoppas mönstret kommer ut snart! (eller om du behöver en extra teststickare)

    SvaraRadera
  4. åh, vad fina ni är! Mössorna är hur fina som helst. =) Och B´s tröja - hur fin som helst.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar dina mössor! Så fina!

    SvaraRadera
  6. Snyggt :-) Och jag gillar vekligen tröjan !

    SvaraRadera