lördag 27 juli 2013

Lördags-EFIT

Idag är det Ett Foto I Timmen. Fler deltagare finns att hitta här.

08:30 - Vaknade av att Sotis kom och la sig PÅ mitt huvud och ville gosa. 

09:30 - Har precis gått upp. Läser lite bloggar, kollar mail och sånt.

10:30 - Finfrukost och Melodikryss!

11:30 - Plockar fram lite tyg till Björn och hoppas på att han syr lite fina kläder till mig :)

12:30 - Stickeri, stickera.

13:30 - Stickar vidare och tittar på ett avsnitt Vänner.

14:30 - Plockar fram några av mina garnlådor för att planera stickningar inför sticklägret. Och för att titta om jag hade några fina garner till garnlotteriet. Och det hade jag, fina nystan som liksom inte kommer till sin rätt här hos mig.

15:30 - Försöker mig på att omvandla ett mönster på en tunika från nerifrån-och-upp till uppifrån-och-ner. 

16:30 - Repar upp det jag hade hunnit sticka på tunika ovan och börjar om. 

18:00 - Vi har precis kommit upp från årets första dopp. Jag missade att fota både 17:30 och 18:30 för då satt jag på en motorcykel till och från badplatsen. 

19:30 - Jag har precis avmaskat min Daybreak-sjal! Nu ska jag bara blocka och fästa trådar så är den klar.

20:30 - Äter en Yoda och tittar på säsong 2 av Dexter, en serie som vi nyligen upptäckt här hemma. Eller ja, dess existens har vi ju vetat om men vi har precis börjat titta på den nu.

21:30 - Björn och Sotis gosar i soffan.

22:30 - Alltså, jag lämnade soffan i max två minuter och ändå hade Meeko lagt sig till rätta på min plats när jag kom tillbaka. Knäpp-katt.

Det här är allt för den här gången. Tack alla efit:are för idag!

7 kommentarer:

  1. Vilken rolig kissemiss som lägger sig PÅ huvudet. Det är ju ett säkert sätt att då matte att vakna! Jag hade en kompis som alltid blev slickad på ögonlocken.

    SvaraRadera
  2. Det var fint väder hos oss hela dagen lång.. var bara morgonen som var lite disig.

    Lite jobbigt sova med en katt på huvudet :)

    SvaraRadera
  3. Haha, gullekissen. =)

    Yoda ser god ut! :-)

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är som packat allt garn i plastpåsar. Jag borde kanske jag med, men jag kan inte riktigt med att stoppa undan allt fins garn i påsar, vill gärna se det, kunna känna lite på det ibland och sådär..

    SvaraRadera
  5. Sjalen ser ut att bli toppenfin, och jag instämmer med Ulrikas kommentar gällande Yoda!

    SvaraRadera
  6. Tack för ett mycket trevligt inlägg :)

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Kikar in på din efitdag.
    Fin sjal å din Sotis är så fin. Vår Sotis finns inte längre. Han blev påkörd för en vecka sedan :-(

    SvaraRadera