fredag 12 juli 2013

FO - Pergola Cardigan

Mönster: Pergola Cardigan av Maria Olsson. Det här var en teststickning (min första) så mönstret finns inte ute än. 
Jag tyckte verkligen om att sticka den här koftan, det hände saker hela tiden men ändå inte för mycket. Och den blev så himla fin! Den enda förändringen jag gjorde var att korta av ärmarna med 5 cm innan jag påbörjade spetsstickningen längst ner. 

Garn: BC Garn Shetlandsuld, typ det bästa tröj- och koftgarnet! Jag stickade storlek xxl och det gick åt 320 gram. 

Stickor: Eftersom jag stickar så hårt så fick jag gå upp i storlek på stickorna. Så rätstickningen stickades på 3,5 mm och resten på 4 mm. 




Pssst, imorgon ska jag berätta för er vad jag har pysslat med den här veckan :)

6 kommentarer:

  1. Den är så fin! gillar mönstret. Fin färg har du valt också.

    SvaraRadera
  2. Åh vad fin den blev, förstår att den måste varit rolig att sticka. Och färgen är helt ljuvlig, känns verkligen som din färg.

    SvaraRadera
  3. Den är så himla snygg!! Längtar tills mönstret blir tillgängligt, då ska jag absolut sticka mig en!

    SvaraRadera
  4. Så fin kofta! Och färgen... alldeles alldeles underbar!
    Mvh Mia
    Garn frälst ifrån Värmland :-)

    SvaraRadera
  5. Helt underbart vacker vart har du köpt garnet, finns mönstret på svenska. Är rätt sugen på att utmana mig själv med engelskt mönster vet någon tips på bra eng-sve översättningstabell över olika sticktermer?

    SvaraRadera