torsdag 18 juli 2013

Lite mera färgning


Häromdagen släppte jag alla hämningar och beställde massa ull och lite mera ullfärg från England. Inspirerad av min egna beställning så färgade jag den sista ullen jag hade kvar hemma. 

Två topsband färgade jag lite mer organiserat men den sista fick liksom bli all-färg-som-fanns-kvar-färgad. Det är så himla roligt att färga. Testa sig fram med färgerna och liksom inte riktigt veta hur det kommer bli, hur ullen kommer att suga åt sig färgen. 

Såhär blev det! Från vänster till höger; Baby alpaca, merino superwash+nylon och polwarth. Jag är väldigt nöjd! Den blå-gröna är verkligen inte jag men den blev väldigt fin ändå. Jag fastnar ju så lätt i lila-rosa-rött annars. 

Nu längtar jag efter att det ska komma mera ull och färg på posten så jag kan gå bananas med den!

5 kommentarer:

  1. Spännande! Jag fastnar också lätt i rosa/rött/orange men jag tyckte den blå/grön/gula "härvan" (säger man så?) blev superfin.

    SvaraRadera
  2. Oj, så himla snyggt! Det ska bli jättekul att se de spunna garnerna sedan!

    SvaraRadera
  3. Så fint det blir, gillar speciellt härvan i mitten, skall bli kul att se det färdiga garnet sedan.

    SvaraRadera
  4. Du är jäkligt duktig på att få ihop färgerna fint! Jag är inte heller blå, men jag gillar nästan det topsbandet mest ändå. Knäppt va? :)

    SvaraRadera
  5. Oh, blir helt sugen på att färga när jag ser detta! Snyggt!

    SvaraRadera