söndag 9 december 2012

EFIT på en söndag

Idag är det Ett Foto I Timmen, fler deltagare hittar ni här


00:00 - Tittar på Sunes Jul och stickar sockor.

08:00 - Vaknar helt ofrivilligt, går ut i soffan och lägger mig en stund.

09:00 - Då hade jag slocknat en stund i soffan. 

10:00 - Vaknade igen i soffan av att Sotis låg på mig och ville gosa. 


11:00 - Frukost framför tv:n. 

12:00 - Fäster trådar och tittar på herrarnas skidskyttestafett. 

13: 00 - Är ute och fotar lite färdiga stickade saker. I -13 grader känns det som att man håller på att frysa ihjäl när man är utan jacka.

14:00 - Björn kokar knäck. Han brukar få ansvara för själva smeten och jag får formarna, haha.

15:00 - Tittar på damstafetten i skidskytte, stickar sockor och dricker kaffe.

16:00 - Björn visar stolt upp sina delar till pepparkakshuset.

17:00 - Jag gör nougatbomber medan lussekattsdegen står och jäser.

18:00 - När lussekatterna jäste för andra gången tog jag en vilopaus på golvet. Jag har en viss grej för golv. 

19:00 - Klara! 

20:00 - Björn har precis gjort klart världens finaste pepparkakshus!

21:00 - Provsmakar lussekatterna, som fick högt betyg, och tittar på Beck-filmen på fyran. 

22:00 - Läser bloggar och känner mig fruktansvärt trött efter den här dagen. Det har varit mycket, och även om det har varit bara roliga saker så tar det på krafterna.

8 kommentarer:

  1. SNYGG mössa! Passar så bra till ditt röda hår!

    SvaraRadera
  2. Shit vad kallt utan jacka i -13. Brrr. Fint garn till sockorna.

    SvaraRadera
  3. Sunes jul var en bra julkalender...
    Har sett den många gånger.
    Årets julkalender är också helt ok...
    Ha det bra!
    Kram Kakan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar året julkalender, men det beror nog på att jag var i rätt ålder när första versionen gick :)

      Radera
  4. Hjälp vilken superproduktiv dag! :-)

    SvaraRadera
  5. Mycket gosaker blev det!
    Tänk om jag varit så effektiv.

    SvaraRadera
  6. Sune är bääääst, eller Rudolf egentligen :D
    Sjalnålen finns på hantverket.org
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nougatbomber låter mumsigt, recept på det? :)

    SvaraRadera