onsdag 15 februari 2012

Ögonblick som förändrar livet.


Ikväll har jag varit på "föredrag" med Annika Östberg. Hon berättade om drogmissbruket, hur det gick till när polismannen sköts, hur det var i fängelset och om hur det har förändrats genom åren. Hon berättade också om hela överlämningsprocessen och frigivningen. Det var otroligt fascinerande att få höra om det jag har läst så mycket om från kvinnan som upplevde det. Jag är ju otroligt nördig när det gäller fängelseliv, framför allt kvinnofängelser, och läser mycket om sådant. Så jag måste erkänna att jag kände mig lite starstrucked när jag fick min bok signerad av henne personligen!

2 kommentarer:

  1. Coolt! Ja, Annika har onekligen en intressant livshistoria.

    SvaraRadera
  2. haha då har du hittat rätt bloggkompis, här har du en äkta kriminalvårdare

    SvaraRadera