tisdag 18 januari 2011

Kurbitsvante nummer två.

Tidigare i veckan blev jag klar med den första kurbitsvanten. Jag började med den i oktober men det har kommit annat emellan men nu är den klar. Så i helgen började jag på den andra vanten. Det tar lite tid, men det är kul! Fortfarande så skrynklar det sig lite, men jag tycker nog att det blir bättre ju mer jag stickar! Det står i mönstret att man ska pressa vantarna med ett ångstrykjärn när dom är klara. Tror ni att dom kommer bli mer släta då? Är det den enda 'behandling' dom behöver när dom är klara?

5 kommentarer:

  1. Åh milde tid så fantastikst ljuvlig den är!

    Jag är inte nån vidare flerfärgsstickare så jag ska egentligen inte säga vare sig bu eller bä när det handlar om det, men jag tycker att det jag har gjort har "slätat ut sej" när jag tvättat det och lagt ut det på tork och då slätat till det, kanske rent av dragit lite försiktigt på strategiska ställen.

    Ha det så jättegott!

    SvaraRadera
  2. Superfina vantar! Du är så duktig. Jag har inte testat att stryka med ångstrykjärn på stickat, men det är mycket möjligt att de blir slätare av det. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Härliga! Toningen från rosa till vit är verkligen effektfull! Det ser svårt ut, men så kan jag ju knappt sticka själv heller... :)

    SvaraRadera
  4. Så fin färgkombination. Riktigt fina.

    SvaraRadera
  5. använd en väl fuktat kökshandduk som du lägger på vantarna innan du försiktigt använder strykjärnet och prässar försiktigt ned mot vantarna...obs...använd INTE metoden på acrylgarn...då tappar dom spensten...är enbart egnat på ullgarn.

    SvaraRadera