måndag 3 januari 2011

Året som gick...

Det här med nyårskrönikor ligger inte för mig riktigt så jag tänkte att lite stickbilder från det gångna året får bli min "nyårskrönika".


Jag fastnade i mormorsruteträsket.



Vantar blev stickade.


Jag virkade en väska av rutor med fint prickigt foder.



Jag stickade (konstigt nog) mina första sjalar det här året. Speciellt stolt är jag över Citronen som jag kämpade länge med.


Jag stickade mängder av barnsockar och virkade mängder av kakor till höstens försäljning.


Jag virkade en "monsterrutefilt".


Min allra första kofta med stickad.




Jag lärde mig att virka figurer. Och är sjukt stolt över krubban!


Jag kom i kontakt med nålfiltning. Det var inget som jag var speciellt bra på, men det var kul.



Ett par mössor blev till.




Och jag stickade mängder av raggsockar, precis som vanligt.

5 kommentarer:

  1. VCilket fantastiskt stick- & virkår du har haft och så mycket fina saker du gjort. Julkrubban är super! =)
    Angående 2-färgsstickning: Genom åren har jag försökt många gånger, men alltid gett upp. Denna gång bara gick det. Jag håller båda trådarna i samma hand (en del tar en i varje har jag hört) och låter den "ostickade" löpa med. Jag sträcker inte, den förljer bara med. Det blir finare ju färre maskor det är mellan färgbyterna och finast blir det när jag gjorde insidan med byte på varannan. En vant blockare gjorde susen dessutom.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Man kan inte påstå att du har legat på latsidan, precis! Härligt att få se lite av vad du har pysslat med under det gångna året. Önskar dig ett gott nytt kreativt år!

    SvaraRadera
  3. Oj vad produktiv du varit under året som gått! Kul att se din lilla "nyårskrönika". :)

    Ha en fin dag!
    /Hedvig

    SvaraRadera
  4. produktiv är väl bara förnamnet när det gäller hur mycket du har gjort! Kul att se det är alltid intressant vad andra har fått ihop.

    SvaraRadera
  5. Oj så söta julkrubbefigurerna är! Hittade hit via FB och stickcafe startitis.

    SvaraRadera