fredag 1 november 2013

Syfestivalen!

Jag har ju glömt att berätta om Syfestivalen! Jag var där, liksom varje gång typ, men den här gången på söndagen. 

Jag lyckades handla en hel del. Och Björn gjorde narr av mig eftersom allt han köpte var typ spolar till symaskinen och nålfiltsnålar. 

Jag började med att leta upp Magasin Duett och Tant kofta nästan direkt. Vilket innebär att jag fick träffa Petra, Mia och Lotta. Och det var så himla roligt att få träffa dom på riktigt. Det är ju helt knäppt att man följer folk på olika sociala medier hela tiden och så plötsligt träffas man på riktigt :)

Som vanligt så blev besöket ganska kort. Jag vet att många åker dit och är här hela dagen men jag skulle bli knäpp av det. Jag brukar klara av det på tre timmar och då ingår fika, sen känner jag mig klar. 

Så vad kom jag hem med då? Bland annat massa finfin ull. Jag köpte förgarn i olika tjocklekar från Ullcentrum. Jag har aldrig spunnit förgarn så det ska bli spännande och se vad jag tycker om det. Och så köpte jag kardflor från Limmo-Design i tokfina färger!

Och garn, såklart! Opal-båset fick ett besök, som alltid. Jag tycker att dom har riktigt bra sock-garn i roliga färger. Kanske blir det nån julklappssocka eller två av det. Regnbågsgarnet är handfärgat av Tant Kofta och jag tror att det ska bli en alldeles enkel sjal där färgerna ska få göra jobbet. Och sist, men verkligen inte minst, så köpte jag ett gäng nystan av Donegal Tweed från Magasin Duett som förhoppningsvis ska bli en tröja till sambon. 

Inte nog med Syfestivalen och alla dess inköp utan jag har också fått paket den här veckan. Två gånger! Först kom ett superfint paket från Ulrika med garn från Geilsk som jag har velat prova jättelänge. Och sen kom kolfiberstavar så jag kan blocka mina stickningar lite lättare. Stavarna köpte jag på Skåne Hobby och utvärdering kommer när jag fått chansen att använda dom :)

2 kommentarer:

  1. Min mamma brukar åka på någon symässa i stockholm varje år. Är den det den du var på? Fast hon brukar åka lördag kl. 6 och kommer hem på kvällen runt 22, fast nu bor vi ju ca 40 mil därifrån också =)
    Hoppas du får en bra söndag.

    SvaraRadera
  2. Jag var där på lördagen för första gången - superhäftigt! Och att få se kändisar från bloggvärlden var kul - kikade faktiskt efter dig som jag följt ett tag nu! O jag åkte hemifrån 6.30 och kom hem 20.30, men då åkte jag bussresa o bor 30 mil därifrån. Drygt men väldigt kul! Och otroligt inspirerande!!! Det ska bli intressant att höra din utvärdering av kolfiberstavarna - funderar på att köpa själv. // Bellis

    SvaraRadera