onsdag 27 november 2013

Par i mössor

Min möss-mani har gått över och jag har äntligen fäst trådar och fotat dom. Så, varsågoda!


Första mössan ut är en julklappsstickning (ssch!) som jag själv tycker blev assnygg! Kanske för att jag är svag för döskallar.

Mönster: Captain Jacks hat från Drops Design. Jag är ju inte så förtjust i Drops mönster men det här var åtminstone drägligt, och dessutom så var själva mössan precis vad jag letade efter.  

Garn: Jag gjorde det enkelt för mig och tog garnet som "hör till". Drops Lima i 60 gram svart och 16 gram vitt. 

Stickor: Resåren är stickat med 3 mm och övriga mössan med 3,5 mm.

Andra mössan inspirerades jag till att sticka när mina vänner fick sitt första barn för ett par veckor sen.

Mönster: Little Scallops hat av Maria Carlander. Det är så sjukt fint mönster, men ändå så enkelt liksom. Jag stickade den lilla storleken, som är 1-6 månader. 

Garn: Jag använde lite rester av Drops Alpaca. Det var lite av en mardröm att sticka det flerfärgade partiet i det, eftersom det mest gled runt i händerna. 

Stickor: Jag använde 3 mm till alltihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar