tisdag 5 november 2013

Den här hösten gör mig så trött



Jag har varit ganska frånvarande den här hösten, den gör mig så himla trött liksom. Det blir mörkt tidigare och tidigare och det regnar mest hela tiden. November är min stora hat-månad. Jag sitter liksom fast i en längtan efter advent men det känns som att jag aldrig kommer att komma dit. 
Men stickar gör jag i alla fall, mitt i all denna trötthet. Mer än vad jag borde eftersom jag stjäl sticktid från min studietid. Mest enkla sockor sockor och flerfärgade vantar. Jag har fått någon slags besatthet av boken Vantar för alla årstider och betar av mönster efter mönster. Och så har jag maskat av en stor sjal, men mer om den en annan dag. 
Nu ska jag knö ner mig i soffan, tända ljus och sticka lite till. Det borde ni också göra!

9 kommentarer:

  1. Jag måste definitivt få den boken i min stickbokssamling. Får skriva åt jultomten och säga att jag har varit snäll, så snäll ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har många favoriter i den boken! Men inte börjat på någonting än....jag "ska bara" göra klart några pågående projekt först...
    Känner igen mig i tröttheten, det är inte kul.
    Vilka fina saker du gör!

    SvaraRadera
  3. Det är precis så! Soffan, ljus och stickning - räddningen så här års :) Kram

    SvaraRadera
  4. Jag sitter i soffan med en kopp the och tända ljus och stickar precis som du säger :)
    Hoppas du hittar lite ro i väntan på advent! Jag funderar på att börja smygbaka inför advent och jul tänker att det blir mysigare då.

    SvaraRadera
  5. De är det som är det bästa med hösten att det blir mer asseptabelt att bara strunta i allt och krypa ner under filten och sticka i stället. Vantboken gör inte saken bättre, som du säger man blir lite besatt.

    SvaraRadera
  6. Jag brukar läsa din Blogg o bli så inspirerad. Idag skrev du mina ord, jag är nämligen oxå besatt av den boken o är inne på mina 4 vantar.
    Förövrigt älskar jag november en favoritmånad (man får sitta inne o måste inte gå ut i fina vädret)

    SvaraRadera
  7. Ja november är tung o mörk... Tur att det finns härligt garn o stickning då! Och jag är riktigt sugen på den där vantboken! Ska önska den av tomten - om jag inte köpt den själv innan dess:-) / Bellis

    SvaraRadera
  8. Jag kan inte annat än hålla med dig om november! Blä!

    SvaraRadera