lördag 1 juni 2013

FO - Daybreak


Mönster: Äntligen har någonting blivit färdigt! Det känns som att jag bara har börjat på nytt den sista tiden, men nu är min Daybreak av Stephen West klar! Eller min och min. Jag ska inte behålla den själv (tyvärr) men har bestämt mig för att sticka en till mig själv i andra färger. Och Björn vill också ha en. Den här sjalen gick verkligen hem hos oss :)

Garn: Det gråsvarta är Sadnes Lanett och det färgglada är Crazy Zauberball. Eftersom jag inte helt följde mönstret utan gjorde nederkanten i "huvudfärgen" så gick det åt 150 gram av Lanett'en och bara 50 gram av Zauberball.  

Stickor: 4 mm






15 kommentarer:

  1. Jättefin sjal!
    http://ullhrvan.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Snygg!
    Din är den första Daybreak jag ser som gjort att jag blir sugen på att sticka en. :-)

    SvaraRadera
  3. Superfin! Jag håller med Ulrika. Den första jag ser som ger MIG inspiration. =)
    Hoppas att ni har en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir, att jag kan ge inspiration :)

      Radera
  4. Så fin den blev! En riktig regnbågs-Daybreak!

    SvaraRadera
  5. Najs! Jag gjorde en sån till Erik för ett gäng år sedan. Han använder den fortfarande och den är i förvånadsvärt bra skick efter att ha varit använd så mycket. (Använde Zauberball och Admiral.) Däremot tycker jag att den är lika tråkig att sticka som den är snygg.

    SvaraRadera
  6. Den är fin! Har lite av den modell jag skulle vilja få till men inte har vågat pröva än! Hittade hit via fb.

    SvaraRadera
  7. Håller med kommentarerna ovan. Jätte fin! Finns mönstret på ravelry? Kram

    SvaraRadera
  8. Super fin! Jag blir oxå sugen på att sticka en. Är det ett ravelry mönster? Kram

    SvaraRadera
  9. Håller med kommentarerna ovan. Jätte fin! Finns mönstret på ravelry? Kram

    SvaraRadera
  10. Men så ursnygg, förstår du vill behålla den själv

    SvaraRadera
  11. Du är så duktig!
    helt otroligt fin, blir verkligen sugen på att själv sticka mig en :)
    Annika

    SvaraRadera