torsdag 13 juni 2013

Min första MC-semester.


Jag har ju glömt att berätta! För prick en vecka sen åkte jag iväg på min allra första motorcykelsemester. Björn och jag på en hoj och svärisarna på en annan och så åkte vi iväg på en 3-dagarssemester. 

Vi spenderade en förmiddag på Furuvik och tittade på djuren. Fina alpackor, kameler, lemurer, fjällkor, olika sorters apor och andra fina djur. Mitt favoritställe var där man kunde gå in och klappa på får och getter. Det var mest jag och barn därinne, haha.


Kängurusafari. Det var lite läskigt att gå runt där med kängurus hoppande omkring sig. Men gud, vilka häftiga djur det är!

Såhär glad blev Björn när han fick syn på flamingoerna. 

Efter Furuvik åkte vi vidare till Falun, där den här otroligt vackra kyrkan finns. Helt magisk med sin blåa inredning. Allt i Dalarna är så magiskt vackert, jag förstår inte hur det går till riktigt.

Mitt i Falun.

Vi gjorde ett besök hos Dalarnas Hemslöjd där jag hittade garnet ovan. Jag köpte med mig två nystan hem :) 

Och så var vi såklart vid Koppargruvan. Björn och hans pappa var nere på en guidad visning. 

Men varken jag eller svärmor uppskattar trånga utrymmen under marken så vi fikade och stickade istället.
Och sen åkte vi hemåt igen. Det var sjukt mycket mysigare än vad jag trodde att det skulle vara. Det bästa av allt, jag hade knappt ont i arslet alls på hela resan, haha.

6 kommentarer:

  1. Imponerande att inte få ont i arslet på mc-semester! Har jag aldrig lyckats med. :P Förutom när jag var liten plutt och satt i barnstol i sidovagnen antagligen, men det räknas inte riktigt. ;)

    Jag gillar också när man får klappa på djuren även om det oftast är massa jobbiga barn där också. ;) Lill-skansen har jättemysiga getter att klappa på också! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, så himla mysigt ni ser ut att ha haft det! Det var säkert 20 år sedan jag var i Furuvik (jag kommer från Sandviken utanför Gävle, så det är inte så långt därifrån), men det var fint redan då. Men det fanns inga alpackor då! :) Jag håller med dig, de är bland de sötaste djur som finns!

    SvaraRadera
  3. Mysigt med en semester! När barnen var små bodde vi en kilometer från Furuvik och hade årskort där, så det blev en heeeeel del besök där!! Första gången vi var bland kängurusarna var jag med lite orolig att de skulle göra mina barn något. När de var jätte nära oss var jag beredd att fösa barnen bakom mig. Men det gick bra alla gånger, de verkar vara snälla djur!! =)

    SvaraRadera
  4. Härligt med en motorcykelsemester! Fina ställen ni besökt också. Jag skulle nog också ha trivts bra där du och alla barnen var :)

    SvaraRadera
  5. Minisemestrar är härliga! Som en vitaminboost! :-)

    Vi får planera in en semester här hos oss också! :-)

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig minisemester!

    SvaraRadera