lördag 29 juni 2013

FO - Color Affection


Mönster: Nu är den klar, min Color Affection av Veera Välimäki. Jag är så glad över att jag repade upp den första versionen och ändrade om färgerna. Den här ordningen på färgerna blev så himla bra och jag är så nöjd. Jag är också sjukt nöjd över att jag valde bomull. Det här kommer att bli sommarens favoritsjal!

Garn: Bomullsgarnet Jasmine från Kinna Textil. Det gick åt ca 1,3 nystan av varje färg. 
Jag har inte så stor erfarenhet av bomullsgarn utan har mest hört att det är hemskt att sticka i. Men jag gillade det här garnet jättemycket. Det känns liksom ganska mjukt och skönt, så pass att jag nu funderar på att sticka en kofta eller liknande i det.

Stickor: 4 mm rätt av. 








11 kommentarer:

  1. Den blev jättefin!! Jag ska också sticka en den här sjalen nån gång, ska bara få stickat "några" projekt innan det ;)

    SvaraRadera
  2. Såååå fiiiin! Blir lite sugen på en likadan:) väldigt fina färger!

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad fin den är! Nu blir jag sugen på den sjalen, jag som inte ska ha fler sjalar... :)

    SvaraRadera
  4. Wow så snygg den blev! Och du gjorde verkligen rätt som repade upp och gjorde om. Färgerna är verkligen underbara på dig!

    SvaraRadera
  5. Härliga färger och supersnygg!

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg och färgerna harmonierar fint tillsammans.

    SvaraRadera
  7. Så snygg den blev! Gillar färgerna du valt.

    SvaraRadera
  8. Supersnygg verkligen! Förstår att det blir en riktig sommarfavorit!

    SvaraRadera