torsdag 30 maj 2013

En vaktar-katt


Det är en väldig tur att jag har en katt som vaktar koftan och sjalen när dom ligger på blockning. Tänk om dom skulle få för sig att rymma!

Medans Meeko vaktar så stickar jag på en Color Affection i bomullsgarn. Jag kan inte bestämma om den blir ful eller snygg. Just nu ser det mest ut som något från 80-talet. Jag vet inte heller om bomull var en så himla bra idé till just den här sjalen men det är sånt som märks.

Ni då? Hur har ni det? Vad stickar ni på?

2 kommentarer:

  1. Katter är väldigt bra på att vakta olika saker. Min gammelkatt vaktar just nu en filt, så att den inte gå någonstans. :) För säkerhets skull ligger hon på den.

    SvaraRadera
  2. Inte lär varken sjal eller kofta komma långt inte!!! Siamteamet hälsar "HEJA!!"
    Stickar 2 koftor, 1 par sockor och en väst. Lever gott på det en bloggare skrev i en kommentar: "Men EN stickning till kan man ju alltid starta!"...;)

    SvaraRadera