lördag 21 maj 2011

Vem svänger på svansen i barfotadansen?

Jo, mumin!
När jag gick i nian ( för sju år sedan) så stickade jag ett svart Mumintroll till sambon. Det var precis innan vi blev ihop, eller precis i början, jag minns inte. Detta Mumintroll spelade en ganska stor roll på den tiden. Björn brukade ha det i byxfickan med sig hela tiden eftersom det var från mig. När vi flyttade ihop försvann Mumin ner i någon låda och ingen av oss har sett honom på flera flera år, men i veckan när sambon var i förrådet och rotade så låg Mumin där! Han är tillbaka! Nu sitter han på sambons skrivbord och påminner om att jag faktiskt var ganska gullig för sju år sen ;)

Då, för ungefär sex år sedan. 


Nu, för 1,5 månad sedan. Jösses, vad jag älskar honom!


P.S Vad gillar ni min nya bloggdesign? Jag är helnöjd!

7 kommentarer:

  1. Men så ung du är! :) Ja, gillar den!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om gullig är rätt beskrivning för ditt utseende på den tiden.... Men att du är gullig det är du fortfarande!!!
    och jag älskar dig systra mi!

    SvaraRadera
  3. Precis ett sånt troll stickade jag också, fast min pappa fick det om jag minns rätt. Kul att din kille har kvar det, och att ni varit tillsammans så länge!

    Om Shetland triangle: Jag tycker att det är en ganska lätt sjal att sticka, och skulle tro att det är en utmärkt nybörjarsjal. Det finns en skriven beskrivning också, men jag tycker diagram är MYCKET lättare att följa!

    SvaraRadera
  4. åh så söta ni är, på båda bilderna. Tack för dina tröstande kommentarer om mina kissar

    SvaraRadera
  5. :-) Vilket underbart inlägg!

    SvaraRadera
  6. Så gulligt Mumintroll! Coolt att hänga ihop sådär länge efter högstadiet också. Är i och för sig glad att jag inte gjorde det. Den killen jag hade i nian var väl inget större kap precis... ;)

    SvaraRadera