fredag 6 maj 2011

Hjärtekatten Bengt.

Nu är han här! Möt hjärtekatten Bengt, namnet kommer från Elin efter vissa påtryckningar, haha :)
Jag använde virknål 3 mm och Drops Muskat. Det gick åt 1 nystan plus 3 gram till av det blå, lite beige och lite rött.


Efter en jobbig fotosession blev han belönad med lite godis.

Sambon blev avis och ville äta upp Bengt!

Finns det fortfarande någon som har missat det här med Hjärtekatter så tycker jag verkligen att ni ska gå in på deras blogg. Nu ska Bengt gå i idé tills han lila vän blir klar så han får lite resesällskap.

6 kommentarer:

  1. Så fin Bengt blev! Det ska bli spännande att få se hur hans kompis kommer att se ut. Min katt är inte färdig ännu - jag behövde fixa en del annat, så han/hon (har inget namn på den än) får vila en stund. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Hej Manduzana! Så fin blogg du har med många roliga o fina projekt! Och din Bengt är jättefin, visst blev han på pricken lik hjärtekattens egen blåa loggakatt? Lycka till med den lila. Jag tittar in igen!

    SvaraRadera
  3. Höhö, det fungerade bevisligen! Fast jag tycker att han är en klockren Bengt! Faktiskt. Hoppas du tycker det med... :)

    SvaraRadera
  4. Ja, han är faktiskt en Bengt, eller kanske till och med Bengan ;)

    SvaraRadera
  5. Bengt blev verkligen jättefin! Han och Jossi kommer nog gilla varandra när de träffas i Göteborg! :)

    SvaraRadera
  6. Oh vad fin han blev :D roligt att se alla katter överallt ^^

    SvaraRadera