fredag 13 maj 2011

Karamell-färgat garn.

Igår färgade jag garn med karamellfärg för första gången! Det gick bättre än vad jag trodde :)

Novisen handarbetar har bra tips på hur man kan göra.

Jag färgade 300 gram ull.


Alldeles blå om händer blev jag också. Handskar hade ju varit en bra idé insåg jag i efterhand. Det mesta gick att skrubba bort men det sitter som berget på naglarna. 

Härvan längst till vänster är 2-trådig ull, de andra två härvorna är 3-trådig ull. Jag använde blå och röd karamellfärg men den blå var väldigt dominant, så allt som skulle vara rosa egentligen blev lila. Men jag är rätt nöjd ändå :)

1 kommentar:

  1. Ser fint ut! Men lite flammigt?? Det kanske blir snyggt när det blir stickat! Du måste sticka något så man ser hur det blir! Rolig ide!/Annika

    SvaraRadera