torsdag 5 maj 2011

Det är inte illa, jag har apa häst och villa.

Idag satte jag igång med Pippi-tröjan till min systerdotter. Hon fyller år nästa lördag och tanken är att hon ska få den i födelsedagspresent. Och eftersom jag var så duktig och lämnade in mitt sista arbete i den här kursen inatt så har jag unnat mig en heldag med stickning, gamla Vänner-avsnitt och kaffe!

Så här ser den alltså ut. Det är lite knepigt att få mönsterraderna jämna, men det verkar se bra ut än så länge.

Åh, förresten! Idag måste jag skryta om något som är rätt fånigt men jättestort för mig. Idag cyklade jag till och från Willys (2km) på min cykel som bara har femmans växel utan att bli totalt utmattad. Jag var flåsig men inte utmattad. Jag har alltid haft dålig kondition men att vara hundvakt har tydligen hjälpt lite :)

1 kommentar:

  1. Åh, vad du är duktig som stickar nåt så svårt!

    /Stephanie

    SvaraRadera