måndag 16 februari 2015

Jag har ett garnskåp!

Jag har fått ett alldeles eget garnskåp! Se, så fint det är. Det är lite som att ha en egen garnaffär hemma i vardagsrummet.


Jag har drömt länge om ett garnskåp istället för att förvara allt mitt garn i stora plastlådor. Så när jag kom över en gratis Billy-bokhylla med glasdörrar för två veckor sedan blev jag väldigt glad. När skåpet väl var hemma hos oss så satte jag igång och nystade om alla mina restgarner och övrigt garn som behövde nystas om. Och så märkte jag det med lappar så jag kunde få bättre koll på vad det faktiskt var för garn. Det här tog typ två dagar, haha.


När allt garn var nystat och/eller märkt så sorterade jag upp det i sockgarn och resten. Så hällde jag ut varsin hög på golvet och började färgsortera. Något som jag blev alldeles lycklig av!


Såhär ser det ut nu i mitt lilla hörn. Dom två nedersta hyllorna i skåpet är sockgarnshyllor och resten innehåller allt annat. I lådorna ovanpå skåpet ligger lite småprylar som är bra att ha när man stickar och så ligger mina två sländor i en av kartongerna. I den gamla picknickkorgen till vänster har jag knölat ner mina spinnfibrer. Tanken är att spinnrockarna också ska stå där sen.


Såhär ser det ut i korgen. Inte så jättekul med plastpåsarna med jag vågar inte riktigt att ta bort dom, haha. Två gånger har jag haft pälsängrar, aldrig mer!



Det handspunna garnet jag har i skåpet har fått en egen avdelning. En härva har en fin vän spunnit och gett mig resten har jag spunnit själv. Det är en magisk lite hög med garn!

3 kommentarer:

  1. Jättefint garnskåp!
    Så härligt att kunna se och njuta av sina skatter (material), så bra för inspirationen.
    Hälsningar Fröken Slöjd

    SvaraRadera
  2. Men så snyggt! Omnystningen må ha tagit tid, men så fint för helhetsintrycket med alla nystan med etiketter.

    SvaraRadera
  3. Shiiiit vilken ordning och va smart med egna banderoller!
    Impad :D

    SvaraRadera