tisdag 10 februari 2015

3 Color Cashmere Cowl - utan kashmir

Mönster: Jag har stickat den senaste flugan inom stickvärlden; en 3 Color Cashmere Cowl. Det var kärlek vid första ögonkastet och den var lika rolig att sticka som det såg ut. Jag är så sjukt nöjd!

Garn: Jag har stickat den i handfärgat lyx rakt igenom! Det grå och det lila är Deeply Wicked från Easyknits och det gröna är Twin från Wollmeise.
Det var en ren fröjd att sticka med dom här garnerna! Det är liksom extra kärlek i stickningen när man stickar med handfärgat lyx, när man vet att det är kärlek i garnet!


Stickor: 3,5 mm karbonz rundsticka.


Här kommer ett gäng bilder som visar hur en kan använda halskragen. 













7 kommentarer:

  1. Så.himla.fin. Och den är verkligen superrolig att sticka.

    SvaraRadera
  2. Din färgkombination är helt otroligt snygg! Passar dig perfekt!
    Så härligt att ha de lyxgarnerna att arbeta med :D

    SvaraRadera
  3. Åh så fin den blev! Min är nog för "sladdrig" iom garnvalet, men den är mjuk och len så jag kommer nog att använda den i alla fall :)

    SvaraRadera
  4. fin fin fin!!!
    Vill inte vara nån "polis" MEN du bor på Vikbolandet nu och närmar dig 27 jordsnurr ;-)
    Välkommen hem kära syster ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Underbar färgkombo och så fin på dig. Jag var sugen på att sticka en själv ett tag men det hinner bli sommar innan jag är klar tror jag...

    SvaraRadera
  6. Tjusig! Passar perfekt till din underbara kofta!

    SvaraRadera