måndag 4 juli 2011

FO - Shetland Triangle Lace Shawl.

Sjalen är klar! Sedan flera dagar faktiskt. Min syster fick den i födelsedagspresent förra veckan! Färgerna passar henne verkligen och det verkade som att hon blev glad! Inom kort ska jag, förhoppningsvis, sticka en till min själv!



Helt klart ett favoritmönster! Ganska så enkelt men ändå så fint! Jag stickade diagram två 15 gånger, istället för 11 gånger som det står i mönstret, för att få den lite större! 

Garn: 1-trådigt ullgarn från Ullcentrum, ca 80 gram. Det var första gången jag stickade med det garnet och jag gillar det verkligen!

Stickor: Rundsticka 4mm, 80 cm lång.


Jag måste säga att jag är rätt nöjd faktiskt. Och avundsjuk på syster som fick den!

7 kommentarer:

  1. Och helt nöjd kan du vara över denna, verkligen jättesnygg, du får skynda dig att göra en till dig själv!

    SvaraRadera
  2. Mycket snyggt! Jag är också avis på din syster! :)

    SvaraRadera
  3. Fin sjal, läckra färger!

    Det lät lite kallt med dopp i 16 gradiga Östersjön. men visst är det härligt ute på havet!

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygga färger är det på den också! Ibland önskar jag att jag hade en snäll syster som stickade så där fina sjalar till mej också :)

    SvaraRadera
  5. Supersnygg sjal! Din syster är en lyckans ost som fick den!Färgerna är så läckra och mönstret är ljuvligt. Ha det gott!

    SvaraRadera