måndag 21 februari 2011

ARGH!

Såhär känner jag idag! Både tiden och tålamodet springer ifrån mig, ganska så fort dessutom.
Igår borde jag ha pluggat hela dagen, men istället kom vännerna över och vi hade 'vampyrsöndag'. Vi såg på femtioelva olika versioner av Dracula, En vampyrsbekännelse och musikalavsnittet av Buffy. Och allt det här var väldigt trevligt, men jag borde ha pluggat istället. Så idag trycker pluggångesten över bröstet och det finns inte så mycket andra alternativ än att ta tag i saken.
Och så är jag frustrerad över handarbetet också. Igår började jag virka på en sjal som jag repade upp säkert tre gånger. Tills slut gav jag upp och började virka ett par babyconverse, som inte heller blev som mönstret sa. Tröttsamt.
Klockan är inte ens nio än, så jag hoppas att dagen visar sig från en annan sida snart.


Uppdatering 20:54
Humöret steg på dagen när solen visade sig och jag fick gå på promenad med hundvaktshunden. Men så blev det kväll och jag insåg att jag inte hade tittat ordentligt på skoluppgifterna = ännu mer skolarbete de närmaste dagarna.
Men jag hoppas att jag vaknar upp som en solstråle imorgon. Uschalingen (som vi säger på östgötska) för sådana här dagar!


Uppdatering 23:36
När jag äntligen la ifrån mig skolboken och kände lättnad över att dagen var över skriker sambon inifrån sovrummet att han har sett någon slags skalbagge, som antagligen är pälsängrar. Efter många googligar har vi bestämt oss för att verkligen storstäda hela lägenheten, tvätta alla textilier, frysa allt mitt garn och hoppas på att det försvinner. Jag känner mig tveksam.
Ve och fy och blä för den här gnälldagen!

4 kommentarer:

  1. Önskar dig en bättre fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu kan det bara bli bättre.

    Ha det så jättegott!

    SvaraRadera
  3. Men usch! :(
    Känner igen det där med pluggångesten... Och hur allt annat blir roligare när man måste plugga...

    Hoppas den fortsatta dagen blir lite bättre i alla fall! :)

    SvaraRadera
  4. Hoppas att pluggångesten släpper och virkningarna börjar uppföra sig som virkningar ska! :) Vilka härliga inköp du gjort på Syfestivalen!

    SvaraRadera