måndag 12 april 2010

Tussilago.


Idag var jag och sambon på långpromenad i solskenet.
Trots att jag har bott här i snart 9 månader så är jag inte så medveten om hur Uppsala verkligen ser ut, inte ens här ute i vårat område. Men idag tog Björn med mig på en promenad ut mot Gamla Uppsala och jag fick se träd och något som skulle kunna misstas för "landet". Eftersom jag är en riktig lantunge så trivs jag inte alltid i stan, och framför allt inte nu när solen och våren är här. Då vill jag vara hemma i Östergötland på landet, i trädgården, i hammocken, på båten. Så jag blev så lycklig nu när jag insåg att jag inte bor så långt ifrån "landet" här i Uppsala! Vi såg till och med några kolonilotter. Och så blev jag lycklig över att jag hittade en hel slänt full av tussilago! Jag plockade några som står i en äggkopp på köksbordet bredvid mina fantastiska tulpaner! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar