söndag 25 april 2010

Sticka mera!

Den har dagen har verkligen varit en slappar-dag. Imorse löste jag gårdagens Melodikryss med sambon, drack kaffe, virkade lite, stickade lite, sov en timme på eftermiddagen och bläddrade lite i min stickbok.
Jag hade hellre varit hemma i Östergötland hos syster som fyller år idag. Hon skickade bilder från hennes trädgård förut, den var alldeles full av blå- och vitsippor. Här i Uppsala är det inga blommor, ingen vårkänsla.
Snart är jag förhoppningsvis klar med den där mormorsfilten! Nu mäter den cirka 126x126cm. Men jag är bra trött på den!
Så jag bytte till koftstickning istället. Den har legat orörd på köksbordet den senaste veckan. Jag har saknat den lite.
Här är stickboken jag bläddrade i förut. Jag köpte den redan i februari tror jag, men glömt och titta ordentligt i den. Men nu är det gjort och jag har lärt mig lite nytt och fått ny inspiration :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar