onsdag 14 april 2010

Bullbak och vårfika.

Idag har jag haft "ledig dag". Jag skickade in mitt sista uppdrag för den här kursen inatt. Nu har jag bara den muntliga examinationen kvar. Så jag bestämde mig för att ge mig själv en ledig dag idag, utan skolböcker!
Så jag bestämde mig för att baka bullar med mandelmassa och kardemumma. (Bilden har av någon konstig anledning blivit lite vriden.)

Jag har vårfikat med bullarna, några kakor och kaffe ute på gården med sambon och grannen.

Den blivande koftan fick också följa med ut och bli stickad på.
Jag fattar inte hur jag tänkte när jag började med den här stickningen. Jag har just nu två projekt igång. Två mastodontprojekt. Det ena är koftan, och det andra är mormorsfilten som har legat nedstoppad i en påse de senaste två månaderna, men som ska virkas på igen inom kort. Just nu känns det som att jag aldrig kommer att bli klar med någon utav dom.

I övrigt så jag har spelat Rollercoaster Tycoon på datorn hela dagen samtidigt som jag har stickat. Det är sådant man får göra när man har ledig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar