torsdag 13 oktober 2016

Knästrumpor

Ni som följer mig på Instagram har nog sett att jag påbörjade projekt knästrumpor i somras. Jag stickade och stickade och stickade, runt runt runt. Nu är dom äntligen klara!

Mönster: Det finns inget mönster utan sockorna är anpassade efter mina ben. Jag har stickat dom från tån och upp med en korta varvs-häl. Utefter benen har jag ökat där mitt ben blir tjockare och minskat där benen bli lite mindre och sen stickat resår dom sista 10 centimetrarna. Dom sitter rätt bra. Hoppas bara att dom sitter kvar uppe efter lite användning. Om inte så får jag väl dra igenom en resårtråd längst upp.
Jag är i alla fall sjukt nöjd över att jag höll ut och stickade klart dom. Jag fryser väldigt mycket om smalbenen på vinter, sådär så att det gör jätteont, så jag tror att dom kan göra mig gott i vinter. 


Garn: Det svarta är Frost från Svarta Fåret och resten är två olika färgprovningar i Manduzana Sock som det aldrig blev något med. Mest för att färgen inte gick hela vägen in i garnet, men det är fina färger.
Totalt gick det åt 165 gram.


Stickor: 2,5 mm rätt igenom.









Jag bjuder på en "backstage"-bild också, haha.

1 kommentar:

  1. De blev jättebra! Är så nöjd med mina jag stickade förra hösten att jag måste sticka ett par till.

    SvaraRadera