tisdag 19 april 2016

Som en zombie

Jag är lite som en zombie för tillfället. Pollensäsongens start och allergimedicinen gör mig så sjukligt trött. I flera veckor har jag sovit som en stock två timmar på eftermiddagen. Helt sjukt. Men jag är ju som värst i början av säsongen.
I övrigt så har jag haft extra stresspåslag och därmed mer närvarande ångest och sömnsvårigheter. Det är tröttsamt men det börjar bli bättre.
Jag är glad åt att det är vår i alla fall. Jag planerar säsongens odling och färgar garn i starka färger. Dricker kaffe i solen på balkongen, planterar vårblommor i olika färger och vattengympar en gång i veckan.

Ja, det var allt i lägesrapporten för den här gången. Nu ska jag härva mjukt mjukt garn.

2 kommentarer:

  1. Mjukt garn låter som mycket bra terapi :)

    SvaraRadera
  2. Håll ut, snart blir det bättre!

    (Och ett litet tips från sjuksköterskan i mig, jag vet ju inte vad för mediciner du äter, men de påstår att de nya allergimedicinerna inte skall göra dig trött, kanske skall prova att byta?)

    SvaraRadera