torsdag 17 mars 2016

Sockklubbens Floribunda

Nu har det andra paketet i sockklubben skickats ut och jag kan med stolthet presentera sockorna Floribunda. Dom är stickade i min nya garnbas Manduzana Merino Sock Sport, ett stunsigt lite tjockare sockgarn som är alldeles fantastiskt.
Jag är så stolt över det här paketet. Dödergök har gjort ett helt fantastiskt mönster och färgerna blev liksom på pricken. Jag ser verkligen fram emot att få se alla klubbstickares sockor!
Nu ska jag lägga upp till ett par egna!


(Bilderna har jag lånat från Dödergöks blogg, där finns ännu fler bilder på sockorna om ni är nyfikna på hur dom ser ut från andra håll.)


3 kommentarer:

  1. Dom är alldeles underbara! Tack för ännu ett fint paket!
    Iréne i V-ås

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga! Gillar verkligen undersidan av sockan :)

    SvaraRadera
  3. Wow! Sån kombo så det är galet :) och ångrar mig att jag inte anmälde mig till klubben...

    SvaraRadera