tisdag 13 oktober 2015

En tur till Uppsala

Förra veckan var jag tillbaka till Uppsala, tio månaden efter att vi flyttade därifrån. Det var en himla konstig känsla att vara tillbaka!


Vi var bara där i ett dygn så jag försökte göra allt jag saknat sen jag flyttade därifrån. Stopp nummer ett var Yll & Tyll, såklart! Jag var där länge och tittade och tittade. Till slut köpte jag bara några kompletteringsnystan Rauma Finull. Och en till rundsticka eftersom jag tydligen bara stickar sockor numera, gärna 4-5 stycken samtidigt. Det blir svårt när en bara har två stickor.


Jag stickfikade på Storken. SOM jag har saknat Storken! Varm macka och citronpaj. Gamla slitna möbler. Överfullt. Precis som vanligt.


Och självklart tog vi en tur till 4H-gården. Mitt happy place i fem år. Fåren var tyvärr ute på bete men alla andra djur var där.


Jag hittade en killing att klappa på. Vi gosade säkert i en kvar. Hen fick liksom aldrig nog.

Allt var precis som vanligt. Förutom att jag inte bor där längre. Så. Himla. Konstigt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar