lördag 7 december 2013

Adventstid, kom till mitt (inte så) ensamma hus

Jag älskar den här tiden på året. Advent. Det gör mig alldeles varm i kroppen att få plocka fram ljusstakar och julstjärnor. Att få köpa julblommor. Att få baka pepparkakor och dricka glögg. Att få småpyssla helt enkelt. Så jag tänkte dela med mig lite av det jag tycker så himla mycket om.







Det bästa med den här tiden är att det gör inget att diskbänken ser ut såhär nästan jämt, att vi inte har dammsugit på ett tag, att tvättkorgen svämmar över. För allt annat i lägenheten är så sjukt mysigt och varmt och inbjuder till slöande i soffan framför vintersport. Det är okej att det är stökigt för jag har ljus som lyser i fönstret och pepparkakor att äta. Vad mer kan en möjligtvis behöva? (obs, stickningen är liksom självklar!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar