tisdag 30 april 2013

Mitt egenspunna garn


Jag kom på att jag inte har visat upp mina små stoltheter här på bloggen; mitt garn som jag spunnit alldeles själv!
Från höger till vänster: Southdown, Merino, Cheviot och tre härvor Merino/Silkeblandning. Det är också i den här ordningen som jag spunnit dom och det går verkligen att se skillnad från Southdown till merino/silken. Jag är sjukt stolt över att jag har lyckats med det här!
Nu ska jag sätta stickorna i det blåa och hoppas på att det kommer att bli en ljuvlig sjal av det :)

7 kommentarer:

  1. Du är FANTASTISK!
    Och det är verkligen vansinnigt snyggt garn!

    SvaraRadera
  2. Garnerna ser verkligen underbara ut. Du har all anledning att sträcka på dig! Lycka till med stickningen.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Men himmel och pannkaka! Nu kanske jag blandar ihop dig med någon annan blogg.... Men var det inte du som nyss testade/började spinna? Oavsett så ser det jättefint ut.

    SvaraRadera
  4. Det är ju fantastiskt fint!
    Vilken härlig blå färg.
    Jag skulle också vara stolt!

    SvaraRadera
  5. Haha, en av mina första spinnprojekt var också merino silk i just den färgsättningen. Du borde nästan få se den härvan, den är INTE jämn. Du är verkligen sjukt duktig och jag tror nog bannemej att the spinning bug har varit framme? (Yes yes yes! Ännu en ner i spinnträsket!)

    SvaraRadera