måndag 3 september 2012

Ett foto i timmen

Idag är det Ett Foto I Timmen igen :)

08:00 - Vaknade av sopbilen utanför, gick upp och drog på mig favoritsockorna just nu. 

09:00 - Klappar lite på Sotis som sitter på sin favoritplats, klöspelaren. Han ser ut lite som en alien på det här kortet, haha.

10:00 - Sooooool! Äntligen!

11:00 - Pluggar för första gången sen sjukskrivningen. Jag vet inte om läkaren tänkte att två veckors vila tar bort prestationsångest och stress men det kan jag berätta att den inte gör. Med andra ord, det går sådär. Billie Holiday's fantastiska röst hjälper lite.

12:00 - Pluggar vidare och försöker intala mig själv att det finns ingen annan är jag som lägger press på mig. (förutom skolan och csn. aaaaaah!). Meeko ligger i soffan bredvid och sover rakt över stickmönster, påse med garn och fjärrkontroll.

13:00 - Har precis ätit lunch och krokar lite till ett avsnitt av Breaking News. 

14:00 - Dricker kaffe och pluggar vidare, det går otroligt sakta idag.

15:00 - Läser om Watergate-skandalen och tänker att den där Nixon var ett riktigt dumpucko.

16:00 - Björnen kom hem från skolan och hade fina blommor med sig till mig. Jag hade bett honom att titta in på garnaffären och köpa med sig två nystan Alaska till min kofta men det var slut, så då köpte han blommor till mig som tröst. Han är bra fin, min Björnen. 

17:00 - Jag pluggar vidare medan Björn sitter i soffan och gör någon slags ringbrynje-kedja. 

18:00 - Vi bestämde oss för att ta en tur med motorcykeln i kvällssolen.

19:00 - Klev ut från Blomsterlandet prick sju. Stackars personal som måste vänta på veliga kunder som mig, haha.

20:00 - Middag.

21:00 - Tittar på Lilyhammer. Det kan vara det bästa som går på tv just nu!

22:00 - Älskade älskade katter!

8 kommentarer:

  1. Jaaa vad glad jag blir att du kör Efit idag - det är så roligt att få vara med dig! :-)

    Sotis är störtskön. =)

    SvaraRadera
  2. Haha, han sträcker sig mot min hand, det är därför han ser lite märklig ut :)

    SvaraRadera
  3. Meeko är så vacker!!

    Usch ja. det där med prestationsångeststress... Jag känner igen mig. Jag är jättesugen på att plugga igen men det är ju det där då...

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja det är inte lätt att plugga när man har CSN flåsande i nacken!

    SvaraRadera
  5. Raring-Björn! Guldstjärna! :-)

    SvaraRadera
  6. Njut av fina katter, kärleken, blommor, garn och solsken, och be om samtalsstöd mot prestationsångest och stress. (Ibland kan ju en kort sjukskrivning vara negativ, om det är så att inget ändras och man sedan känner sig stressad över att behöva ta ifatt...)

    SvaraRadera