onsdag 30 maj 2012

FO - Swallowtail Shawl


Mönster: Nu är den klar, min första Swallowtail Shawl! Ett jätteroligt mönster som jag länge varit lite rädd för, det har sett så svårt ut, men det var inte svårt alls. Jag har lite problem med nupparna först men jag kom fram till att när jag hade stickat dom så löst som jag bara kunde så skulle jag göra dom liiite lösare ändå så blev det jättebra. Det här är helt klart ett nytt favoritmönster, jag har redan börjat sticka på en till!

Garn: 1-trådigt garn från Ullcentrum. Det gick åt 90 gram, men jag gjorde den lite större också. Jag stickade Budding Lace'en nitton gånger istället för fjorton som det står i mönstret.

Stickor: 5 mm, Knit pro's rundsticka.








6 kommentarer:

  1. Så snygg! Och en väldigt härlig färg!

    Synd att man inte har tid att sticka alla vackra sjalar man ser... :)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin sjal! Sen en så underbar färg att göra den i! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken vacker sjal!! =)

    SvaraRadera
  4. Underbar! Skir och i en väldigt fin lila.

    SvaraRadera
  5. Åh så vacker den blev! Är så imponerad av dig o alla andra som lyckas med spetsstickning! :)

    SvaraRadera