onsdag 25 april 2012

FO - Gratitude Leaf Shawl


Mönster: Jag har fått ett nytt favoritmönster! Jag har äntligen tagit mod till mig och stickat Visalisas Gratitude Leaf Shawl, och det var inte alls så svårt som jag trodde! Det gick väldigt smidigt och den blev väldigt fin! 
Sjalen ska bli en present till min syster som fyller år idag, men jag ska absolut sticka en till mig själv också :)

Garn: Jag stickade med två trådar Malabrigo Lace, 57 gram gick det åt. Färgåtergivningen är inte helt som den ska, den är lite grönare på riktigt. 

Stickor: 4 mm








10 kommentarer:

  1. Superfin sjal!! Hoppas inspirationen snart kommer åter. Kanske när vädret vänder och blir bra igen. Här är dimma och trööök väder, endast söndagen bjöd på sol. (snöat många många dagar) När solen skiner och naturen börjar bli färg glad igen brukar det kännas bättre. =)

    SvaraRadera
  2. Så fin, och säkert ljuvligt mjuk att ha runt halsen. Vilken present!

    SvaraRadera
  3. Jättefin!!! Både sjalen och du!

    SvaraRadera
  4. Den är verkligen fin när man virar den runt halsen och alla löv syns. Grattis till din syster oms får en så fin present.

    SvaraRadera
  5. Jättefin sjal! Jag gillar färgen också.

    SvaraRadera
  6. Jättefin! Ett riktigt favoritmönster för mig också.

    SvaraRadera
  7. Jättesnyg blev den, bra jobbat! Du har dessutom fått en liten utmaning av mig... :)

    SvaraRadera
  8. Tack snälla ni! Syster blev jätteglad för sjalen :)

    SvaraRadera
  9. Jättefin! Du har fått fram löven så himla fint, man ser varenda ett :)
    Vad roligt att läsa om dej på månadens intervju :)

    SvaraRadera
  10. Hanna: Tack så mycket! Jag var lite orolig för att löven inte skulle synas så mycket men det blev riktigt bra :)

    SvaraRadera