måndag 17 oktober 2011

Sticka till julmarknad?


Häromdagen fick jag ett sms av min syster där hon så vänligt nog informerade mig om att hon har bokat ett bord på en julmarknad till mig och henne, en julmarknad som är om ganska exakt en månad. Jag har aldrig stått och sålt stickade saker eller knappt ens varit på en julmarknad. Så nu undrar jag, vad ska jag sticka och sälja? Vad köper folk på en julmarknad? Julmarknaden är på hennes jobb, en förskola, så det kommer nog mycket barnfamiljer. Sockor, vantar, mössor? Någon som har lite erfarenhet och tips?

2 kommentarer:

  1. Jag har varit med på två julmarknader och sålt väldigt bra båda gångerna. Men, det jag sålt är julsaker. Tomtar framförallt. Det brukar vara med stickare som säljer mössor, vantar, mm men de brukar ha trögare försäljning. Jag tror att de flesta redan har köpt sådant när julmarknaderna drar igång och av någon anledning så tror jag det säljs bäst i affär också. Mitt tips är att satsa på julsaker. Kanske häftiga stickade saker att hänga i granen? Ta med en liten julgran och häng upp alstren i den. Osv. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Men vad häftigt! Skulle också vilja stå på julmarknad nån gång... Fast har ingen aning om vad folk köper... ;)

    SvaraRadera