söndag 26 juni 2011

Hela dagen lång.

Idag var tanken att jag bara skulle ta det lugnt. Björn åkte tillbaka till Uppsala imorse och jag har inte haft en lugn stund på två veckor. Har det inte varit jobb så har det varit familjebesök, vänbesök, träning, speedway, kalasförberedelser och sånt. Allt har varit roligt men jag har varit extremt dålig på att sitta stilla och bara sticka och ta det lugnt. Så idag var det meningen att jag skulle sticka och titta på Kvinnofängelset hela dagen lång. Men icke!
Jag silade flädersaft...


...och hällde upp den i flaskor...

...och drack kaffe i trädgården...

...och klinkade på pianot...

...och tittade på segelbåtarna i kanalen...

...och åkte till stan med en vän och köpte blått bomullsgarn på rea..

...och rött lingarn...

...och lila lingarn...

...och fina smörknivar på Lagerhaus.
(och avslutade dagen med en cykeltur på kanalbanken). 

PS. Garnet kostade bara 96:- sammanlagt. Var inte det ett ganska bra pris?

2 kommentarer:

  1. Det var då en väldig aktivitet för en "lugn, bara slappa"-dag!

    Det ska bli spännande att se vad du hittar på av garnet!

    SvaraRadera