måndag 14 mars 2011

FO - Kattvantar.


Kattvantarna är klara! Vi var nere i Östergötland i helgen och passade då på att fira"svärmor" som fyllde för en vecka sen. "Svärmor" som är kattgalen fick då dessa vantar, ritade med tanke på henne. Hon blev tokglad!
Jag är sjukt onöjd med tummarna, men annars rätt så stolt faktiskt!
Det här är mitt andra par tvåfärgsstickade vantar. De första är kurbitsvantarna som ligger klara men med ofästa trådar. Trådarna fästs nog snart och vantarna syns nog här då.

Mönster: Det är egenritat. Själva maskantalet och sånt har jag lånat från Karins Kurbitsvantar. Katterna är broderimönster som jag hittade på internet. Jag minns tyvärr inte vart, men det stod att man var fri att använda mönstret efter eget behag. Resten har jag ritat själv efter eget tycke.
Garn: Schoppel-Wolles Admiral. 32 gram vitt och 28 gram rött.
Stickor: 2,5 mm rundsticka

10 kommentarer:

  1. Du är grym Amanda :) De är jätte fina :)

    SvaraRadera
  2. Super duper snygga vantar.
    Verkligen passande vantar för en kattälskase,
    Du är duktig som fixade detta från ett broderimönster.

    SvaraRadera
  3. De är helt fantastiska!!! Dem har du verkligen all anledning att vara stolt över, för att inte använda överord!

    Ha det så jättegott!

    SvaraRadera
  4. Gillar dem verkligen! Det "händer" liksom något i dem, många vantar är ganska stela. Bra jobbat! :)

    SvaraRadera
  5. Förstår att hon blev tokglad för de är toksnygga! :)

    SvaraRadera
  6. Helt underbara!!!!!!!!!
    Vad roligt att du har satt samman mönstret själv, personligt, härligt och kreativt.
    Det gillar jag :)

    SvaraRadera
  7. Åhh vad fina dom är, du säljer möjligtvis inte mönstret?

    SvaraRadera
  8. Kanonfina vantar! Så duktig du är. Förstår att din svärmor blev hjärtans glad!

    SvaraRadera
  9. Jättesnygga! De blir man glad av att ha på händerna.

    SvaraRadera